18 Haziran 2012 Pazartesi

süt likörü


Likör bana hiçbir zaman içki gibi gelmemiştir. Sanki hafif kafa yapıcı bir meyve suyuymuş gibi gelir. Oysa ki likörün alkol oranı da bayağı yüksektir. Ama küçük kadehlerde, kahvenin yanında falan azar azar içildiğinden verdiği his alkolden öte. Gelin görün ki ben likörü o kadar çok seviyorum ki azar azar içemiyorum. Ben daha altı yedi yaşlarındayken ablam B. ile annemler evde yoksa likörleri vitrinden çıkarır içerdik :)) Ben muz likörünün hastasıydım, B. ise nane likörünün. Yıllar sonra annemlere bu kaçamaklarımızı anlattığımızda şoke olmuşlardı, belki de pek inanmamışlardır. İşte benim likör çılgınlığımın hikayesi böyle, çocukluk alışkanlığı!


 Her sene mutlaka vişne likörü yaparım, üç beş müptelası var... Acı badem-kayısı likörü, limoncello ve kahve likörü (sonuncusu kesinlikle başarısızdı) yapmışlığım var. Yıllardan beri de tadına bakıp çok sevmiş olduğum ama bir türlü aklıma yatmayan bir süt likörü takıntım var. Aklıma yatmıyordu çünkü süt hemencecik bozulan bir içecek, ayrıca likörün olgunlaşması için fermente olması gerekiyor, yani oda sıcaklığında beklemesi lazım. Eh, sütü de dolaba koymadan bekletemeyeceğime göre her seferinde vazgeçiyordum. Hadi dedim kendi kendime, denersin, olmazsa atarsın olursa ne ala. Oldu, bir de güzel oldu ki...İki şişe yaptım, biri damla sakızlı diğeri vanilyalı-hindiztan cevizli.Soğuk soğuk, lıkır lıkır, şifa niyetine.

         Malzemeler
  • 1/2 litre günlük süt 
  • 250 gr. toz şeker (1 su bardağı)
  • 1 su bardağı saf alkol
  • 2 adet çubuk vanilya
  • 2 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • ya da 5-6 parça damla sakızı

Süt, şeker ve alkolü bir şişede ya da kavanoza koyup karıştırın. Likörünüzün vanilyalı olmasını istiyorsanız çubuk vanilyalarınızı dikine ortadan ikiye ayırın ve içindeki o güzelim siyah vanilya çekirdeklerini süt karışımınıza ekleyin, hindistan cevizini de eğer seviyorsanız koyun. Likörünüz damla sakızlı olsun diyorsanız damla sakızlarını önce buzlukta dondurun, daha sonra havanda dövüp ve sütlü karışımınıza ekleyin. Ben vanilyayı çok sevdiğim için damla sakızlı süt likörümün içine de yarım çubuk kadar koydum.

Şimdi geldik bu karışımın likör olma sürecine... Süt oda sıcaklığında bozulacağı için elbette buzdolabında kalacak ama bu da fermentansyon sürecini yavaşlatacak. Dolayısıyla normalde 1 ay beklediğimiz likör için yaklaşık 2 ay beklenecek ama bu 2 ayı öyle onu unutarak geçirmeyeceğiz. Mümkünse her gün, şöyle buzdolabının kapağını açtığınızda şişeyi bir altüst edin, hem içindeki şeker iyice karışsın hem de aromalar sütün içine nüfuz etsin.

Likörün rengi süt renginde kalmıyor, içine koyduğumuz aromaların rengini alıyor ve hafiften krem rengi bir hale geliyor. Bu arada likör ne kadar beklerse o kadar alkolü artıp sert hale geliyor.

Sevgili sütsevmezgiller, ben de sizdenim ama inanın sütün ne tadı ne kokusu geliyor. Sütsevengiller siz sütünüzü içmeye devam edin :))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder