24 Ekim 2012 Çarşamba

bademli kek
























Aziz Nesin'in güzel bir şiiri var "Arkadaşım Badem Ağacı" isimli. Der ki:
Sen ağaçların aptalı
Ben insanların
Seni kandırır havalar
Beni sevdalar
Bir ılıman hava esmeye görsün
Düşünmeden gelecek karakış..
Acarsın çiçeklerini ..
Bense hayra yorarım gördüğüm düşü...
Bir güler yüz bir tatlı söz..
Açarım yüreğimi hemen
Yemişe durmadan çarpar seni karayel
Beni karasevda
Hem de bilerek kandırıldığımızı
Kaçıncı kez bağlanmışız bir olmaza (...)

 Mutlu olurum ben de çiçeklerini açmış görünce badem ağacını martın ortasında . Sanırım ki üşümeye ara verebiliriz, üzerimizdeki o koca paltoları, atkıları atabiliriz... Sonra da üşütüp ayvayı yiyebiliriz...Sonuç olarak o aldanmanın evladıdır badem ve ben bademli bir şeyler yediğimde, badem ağacının aceleci aşkını hissederim dilimde, damağımda ve ruhumda. Bu blogda daha çoook bademli şey okuyacaksınız çünkü ben bademle şekerin birleşiminin aşkta son nokta olduğuna inanıyorum, evet gerçekten inanıyorum...
Bu kekin tarifi çok severek takip ettiğim Un Dejeuner de Soleil blogundan; Edda bir italyan olarak bademin hakkını vermiş. Orijinal tarifte zaten oldukça nemli olan bu kekin üzerine 2 limonun suyu ile şeker karışımı dökülmüş ama ben bademime kimse eşlik etsin, onun tadını bastırsın, onu geri plana atsın istemedim. Bir de üstüne üstlük badem tadından çıldırayım diye yanında bir bardak badem sütüyle beraber yedim. Pek de iyi ettim :)

Malzemeler

  • 140 gr. (3/4 su bardağı) toz şeker
  • 120 gr. oda sıcaklığında tereyağı
  • 2 büyük yumurta
  • 100 gr. süt (badem sütü de kullanabilirsiniz)
  • 90 gr. (2/3 su bardağı) un
  • 120 gr. (1 1/4 su bardağı) toz badem
  • 40 gr. mısır ya da pirinç nişastası
  • 1 dolu dolu tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Yarım çubuk vanilya
  • 1 limonun kabuğu
  • 1 tutam tuz
Bademli kek
20 cm çapında, 10 cm yüksekliğinde bir kek kalıbını hazırlayın. Fırını 160 dereceye getirip önceden ısıtın.
Oda sıcaklığına gelmiş tereyağını şeker ile çırparak krema haline getirin. Vanilya çubuğunun çekirdeklerini, limon kabuğunu ve yumurtaları teker teker ekleyip karıştırın. Toz badem ve tuzu ekleyin. Un, kabartma tozu ve nişastayı başka bir kapta eledikten sonra bu karışıma aktarın. En son sütü de ekleyip karıştırın.
Yaklaşık 40 dakika pişirin. Üzerinin altın sarısı renginde kızarmış olması gerekiyor. Bıçak ya da kürdan sapladığınızda biraz nemli gelmesi normal, zira bu kekin güzel yapan o kendine has nemliliği, yumuşaklığı.

Badem aşkıyla atan yüreklere selam olsun!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder