26 Mart 2012 Pazartesi

elmalı kek


Aslında bu bir elmalı kek değil, muffin hamurunun normal kek kalıbında pişmiş hali, daha çok kahvenin yanında yenmesi düşünülmüş bir coffee cake. Aman ben de pek bir kafa karıştırıyorum, güzel ötesi elmalı bir şey işte, ne farkeder ki adı, sanı...Elmanın pişmiş haline bayılıyorum. İlkokulda en yakın arkadaşımın annesi muhteşem elmalı kurabiyeler yapardı, beslenme saatinde onun bütün kurabiyelerini ben yerdim ve asla doymazdım. Sonra G.'nin annesi acayip elmalı turta yapardı üniversitedeyken, çıldırırdım. Elmanın tarçın ya da vanilya ile sonsuz aşkının hayranıyım.

Bu tarifi Williams-Sonoma koleksiyon serisinin Muffins kitabından aldım, orjinal adı "baharatlı elmalı coffee cake". Ben biraz değişiklik yaptım üzerinde, örneğin şeker miktarını oldukça azalttım. Çünkü kitap daha çok Amerikalıların damak zevkine hitap ediyor, onlar da bol şekerli seviyor.
Bu tarifi muffin kalıplarında da yapabilirsiniz. Tabii o zaman pişirme süresini azaltmanız gerekecek. 
Fotoğraf ne yazık ki hiç de iştah açıcı değil, zorunlu olarak dijital bir makineyle çekmek zorunda kaldım. Siz fotoğrafa kanmayın, tadı gerçekten müthiş oldu.

        Elmalı Kek (Spiced Apple Coffee Cake)
       
        Malzemeler
  • 280 gr. un (1 3/4 bardak)
  • 1,5 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 çay kaşığı tuz
  • 3 elma (500 gr), soyulmuş ve küp şeklinde doğranmış
  • 2 çorba kaşığı taze sıkılmış portakal, limon ya da elma suyu
  • 75 gr kahverengi şeker
  • 1,5 çay kaşığı toz kakule
  • 1 çay kaşığı toz tarçın
  • 125 gr tereyağı, oda sıcaklığında
  • 200 gr krem peynir, oda sıcaklığında
  • 270 gr toz şeker (orjinali 375 gr yani 1 1/2 bardak)
  • 1 çay kaşığı vanilya özütü (eğer yoksa 1 adet çubuk vanilya ya da bir paket vanilin)
  • 2 büyük yumurta

Malzemelerinizi hazırladıktan sonra fırınınızı 180 dereceye getirip önceden ısıtın. Bir kapta un, kabartma tozu ve tuzu karıştırın (paket vanilin kullanıyorsanız onu da ekleyin).
Bir diğer kapta soyup dilimlemiş olduğunuz elmaları limon, portakal ya da elma suyuyla karıştırın; burada seçim sizin, ben limon suyunu kullandım. Küçük bir kasede kahverengi şekeri, toz kakuleyi ve tarçını karıştırıp elmalara ekleyip karıştırın.
Yine başka bir kapta (amma bulaşık çıkardın diyorsunuz değil mi:)) oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı ve krem peynirini toz şeker ile çırpın. Vanilya özütü kullanıyorsanız bu kaba ekleyin. Bu karışım homojen bir hale geldikten sonra yumurtaları teker teker ekleyip iyice çırpın.
Bu sıvı karışıma kuru malzemeleri 2-3 defada ekleyip bir spatulayla birbirine yedirin. En son baharatlı elmaları da hamura katın ama yavaş bir şekilde karıştırın, elmaların üstünün kapanması yeterli, çok karıştırmayın.
Ya tereyağıyla yağladığınız ya da kalıbın şekli müsaitse yağlı fırın kağıdıyla kapladığınız kalıbınıza hamuru dökün, üzerini düzeltin ve fırına sürün. Eğer benim gibi cam bir kalıp kullanacaksanız 165 derecede pişirin, yoksa 180 derecede. 60-70 dakika sonra üstü güzel bir sarı renk alıncaya kadar pişirip önce eve dolmuş o muhteşem kokuyla mest olun, sonra da fırından çıkarıp soğuttuğunuz keki yerken kudurun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder