17 Mart 2012 Cumartesi

sıcak çikolata


Kışın son günleri...Paltolardan, kazaklardan, atkılardan sıkıldım. Kışa dair sevdiğim tek şey kaldı: sıcak çikolata.
Hazır toz içeceklere göre zahmetli olduğunun farkındayım ama neye emek verirseniz onun keyfi daha büyük değil midir? Hem sıcak çikolatanızı biraz fazla yapıp buzdolabında saklayabilir, 2-3 gün içerisinde ısıtıp tüketebilirsiniz.

Ben Valrhona'nın %53'lük bitter kuvertürünü kullandım, benim için biraz şekerli oldu, bir dahakine %70 bitter kullanacağım. Ama içine sıcak süt ekleyip kendi damak tadıma uygun hale getirebildim. Vanilya elbette çubuk vanilya. Türkiye'de satılan çubuk vanilyaların ne kadar bayat, ne kadar sert ve tabii ne kadar pahalı olduğunu bildiğim için ebay'den getirtiyorum, hem çok çok ucuza geliyor, hem de taptaze, tüm nemini içinde barındırır ve çekirdekleri kolaylıkla çıkarılabilir halde oluyor. Onun kokusunu ve aromasını hiçbir şeye değişmem...Hele de çikolatayla uyumunu...

Sıcak Çikolata (All Sports Cafe'nin kitabından uyarlanmıştır)

Malzemeler (5 kişilik)
150 gr. bitter kuvertür çikolata
1/2 kilo süt
100 gr. krema
1 adet çubuk vanilya
1 adet çubuk tarçın

Önce sütü kaynama derecesine getirmeden ısıtın ve içine tarçını ve çubuk vanilyanızı - içini açıp bıçakla sıyırdığınız çekirdekleriyle birlikte- ekleyin ve demlenmek üzere 10 dakika tencerenin kapağı kapalı şekilde bekletin. Bir yandan bain-marie usulü çikolatanızı eritin, vanilya ve tarçınla demlenmiş sütünüze ekleyin ve ocağın altını açarak kaynama noktasına getirin, içindeki vanilya ve tarçın çubuğunu çıkarın. 1-2 dakika kaynayıp homojen hale gelmiş çikolatalı süte kremayı da ekleyin ve yine kaynama noktasına getirip ocağın altını kapayın. Sonra da isterseniz içmeyip yanında yatın :))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder