19 Mart 2012 Pazartesi

romlu muz marmeladı


Okula muz götürmenin yasak olduğu bir dönemin çocuğu olarak onun bendeki yeri ayrıdır. Bir zamanlar muz pahalıydı, lüksün simgesiydi, herkesin içinde yenmezdi, tadı merak edilirdi, değerli bir meyveydi. Sonra bir sürü, bir sürü yıl geçti -yaşım ortaya çıkacak,eyvah! :((- hemen hemen her kesimden insanın erişebildiği bir meyveye dönüştü. Bu arada ben de muzu hep aynı şekilde tüketmekten sıkıldığımı fark ettim. Hep bu marmeladı yapmak da aklımdaydı, evde rom bulunca fırsatı kaçırmayayım dedim.

Romlu Muz Marmeladı (De Vous a Moi sitesinden adapte edilmiştir)

                                                                          Malzemeler
10 anamur muzu                                 
300 gr. toz şeker (1,5 su bardağı)
75 ml rom (1/3 su bardağı)
1/2 tatlı kaşığı toz tarçın
1/2 tatlı kaşığı toz zencefil
1 adet çubuk vanilya
2 küçük limon
300 ml su (1 1/4 su bardağı)

  Suyu tencereye koyun, içine şekeri, limonların suyunu, tarçın, zencefil ve vanilyayı -elbette her zaman çubuk vanilyayı dikine kesip içindeki o mis gibi çekirdekleri sıyırıp ekleyerek- ekleyin ve ocağın altını açın. Bırakın keyfince kaynasın biraz. Sonra o aromadan ve tattan çatlayan anamur muzlarınızı soyup dilimleyin ve kaynamakta olan suyun içine atıverin. Şekerle limon, muzla da vanilya sevişsin, evlensin. 15 dakika kadar kaynadıktan sonra tencerenin içinden çubuk vanilyayı çıkararak karışımı blenderdan geçirin. 1-2 dakika da bu haliyle fokurdadıktan sonra sıra bu marmeladın en büyülü kısmına geldi: Rom. Kaynamakta olan muzlu karışımın üzerine romu dökünce insan kendini simyacı gibi hissediyor, puff diye bir alkol dumanı yükseliyor. Yükselsin ki sabah kahvaltıda kafayı bulmayın :)) Yaklaşık 5 dakika kaynatmak, karışımın içindeki bütün alkolü uçurup romun tüm aromasını marmeladın içinde bırakıyor. Ben yaptım diye demiyorum ama benim yediğim hiçbir şeye benzemiyor, mis gibi...
Muz marmeladı çok dayanıklı olmadığından sterilize edilmiş bir kavanoza ocaktan alınır alınmaz doldurulmalı ve kavanozun kapağı kapatıldıktan sonra ters çevirip soğumaya bırakmalı ki kapak vakuma geçsin ve içine hava almasın, konserve gibi işte. Kavanozu açtıktan sonra da buzdolabında saklanmalı.
NOT: Ben anamur muzunu aromasının ve şekerinin yüksek olması nedeniyle tercih ettim, çikita muz kullanmak isterseniz muz miktarını 7'ye düşürün ve şekeri de 50-70 gr arttırın. Bu arada ben esmer şeker kullandım, marmeladın rengi de dolayısıyla koyu oldu, siz beyaz şeker kullanırsanız daha açık bir renk elde edersiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder